پس از پیروزی نتانیاهو در انتخابات پارلمانی اسرائیل، نخست‌وزیر این رژیم در پیام تبریک به وی تاکید کرد: «اسرائیل» بالاتر از همه ملاحظات سیاسی است.

به نقل از خبرگزاری سما، دفتر یائیر لاپید، اعلام کرد، وی در اولین تماس تلفنی خود با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسبق این رژیم پس از برگزاری انتخابات پارلمانی، پیروزی وی را در این انتخابات تبریک گفت و خاطرنشان کرد که دستورات لازم را برای انتقال منظم قدرت صادر کرده است.

لاپید گفت: برای نتانیاهو به خاطر مردم و خود اسرائیل آرزوی موفقیت می‌کنم.

کمیته انتخابات اسرائیل با اعلام نتایج نهایی بیست و پنجمین دوره انتخابات کِنست، پیروزی ائتلاف بنیامین نتانیاهو را تایید کرد. براساس شمارش نهایی آرا که پنجشنبه اعلام شد حزب لیکود تحت رهبری نتانیاهو و متحدان راست افراطی و مذهبی آن برنده ۶۴ کرسی از ۱۲۰ کرسی پارلمانی شده‌اند.

این بازگشتی چشمگیر برای نخست وزیر سابق است که ۱۴ ماه پیش از قدرت کنار رفته بود.

این نتایج همچنین به یک دوره بن‌بست بی‌سابقه سیاسی پایان می‌دهد که در سال ۲۰۱۹ با متهم شدن نتانیاهو به رشوه خواری، کلاهبرداری و نقض اعتماد عمومی شروع شد.

او پیشتر به هواداران حزب لیکود گفت که دولتی تشکیل خواهد داد که «بدون استثنا مراقب حال همه شهروندان اسرائیل باشد، چون این کشور متعلق به همه ماست.» نتانیاهو در سخنرانی خود به شرکای بالقوه برای تشکیل دولت اشاره نکرد اما انتظار می رود شامل گروه صهیونیسم مذهبی باشد.