منابع عراقی اعلام کردند، تنها مانع در برابر تصویب بودجه ۲۰۲۱ اختلاف درباره سهم اقلیم کردستان عراق است و در این راستا سازمان ملل برای حل اختلاف بین اربیل و بغداد وارد خط بحران شده است.

به گزارش الشرق الاوسط، جنین هنیس پلاسخارت، نماینده سازمان ملل در عراق در دیدار با نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق تأکید کرد که بارزانی قادر به تثبیت سهم کردستان از بودجه سال ۲۰۲۱ عراق و حفظ وحدت طرف‌های کرد است. دو طرف در این دیدار بر لزوم حل اختلافات براساس قانون اساسی عراق تأکید کردند.

 به گفته منابع تنها مانعی که بر سر راه تصویب بودجه ۲۰۲۱ است، سهمیه اقلیم کردستان از بودجه است. نمایندگان فراکسیون‌های شیعه در پارلمان عراق خواهان تصویب بودجه در داخل پارلمان از طریق رأی‌گیری هستند نه با توافق.

 علاوه بر این فیان صبری، رئیس فراکسیون حزب دموکراتیک کردستان در پارلمان عراق گفت: مذاکرات بین مرکز و اقلیم همچنان برای رسیدن به توافق نهایی درباره سهمیه اقلیم ادامه دارد. تمام مذاکرات درباره نفت و گذرگاه‌های مرزی براساس قانون اساسی است. اقلیم کردستان با تحویل روزانه ۲۵۰ هزار بشکه نفت به بغداد و نیمی از درآمدهای نفتی موافق است.