رئیس شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن با انتقاد از عملکرد نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور این کشور، این سازمان را به ممانعت از ورود سوخت به بندر الحدیده در غرب یمن متهم کرد.

محمد علی الحوثی روز سه شنبه (دوم مهر ماه) در صفحه توییتری خود از دلایل بی‌توجهی سازمان ملل متحد به ممانعت ائتلاف متجاوز آمریکایی، انگلیسی، عربستانی و اماراتی از ورود قایق‌های سوخت به بندر الحدیده پرسش کرد.

وی افزود که این جنبش، سازمان ملل متحد و مارتین گریفیتس نماینده ویژه آن در امور یمن را مسئول ممانعت و عدم محکومیت اقدامات متجاوزان به این کشور می‌داند. جنبش انصارالله یمن هفته گذشته نیز ائتلاف متجاوز به یمن را برای ممانعت از ورود سوخت به بندر الحدید محکوم کرد.

دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در مذاکرات صلحی که ۱۳ دسامبر سال گذشته (۲۲ آذر ماه 13۹۷) در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد، به توافق‌هایی دست‌یافته بودند.

از مهم‌ترین بندهای این توافق می‌توان به تعهد دو طرف به عدم انتقال هرگونه تجهیزات نظامی به استان و بنادر سه گانه الحدیده، الصلیف و رأس عیسی در غرب این کشور اشاره کرد. این توافق‌ها با توجه به اختلاف‌های دو طرف بر سر جزئیات اجرا نشده است.