در وزنه‌برداری با اعلام فدراسیون جهانی، راه رسیدن به سهمیه المپیک، حضور مدعی‌ها در پنج میدان گزینشی المپیک است. همچنین طبق سیستم کسب سهمیه المپیک،‌ ۱۰ وزنه‌بردار اول هر وزن به همراه بهترین نفرات هر قاره در رنکینگ جهانی، جواز حضور در المپیک پاریس را به دست می‌آورند. حالا و در شرایطی که تنها جام جهانی تایلند به عنوان آخرین میدان گزینشی المپیک مانده، سه وزنه‌بردار ایران حضور خود را تا اینجای کار در پاریس قطعی کرده‌اند. علی داوودی در حال حاضر نفر چهارم دسته فوق‌سنگین است و میرمصطفی جوادی که جایگزین کیانوش رستمی در دسته 89 کیلوگرم شد، در جایگاه ششم رنکینگ جهانی قرار دارد و کادر فنی نام وی را به عنوان تنها نماینده ایران برای جام جهانی ۲۰۲۴ تایلند ارسال کرده است.

در این بین اوضاع برای رضا دهدار سخت‌تر به نظر می‌رسد. اخیرا در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا که ایران با یک ترکیب سه نفره جوان شرکت کرد،‌ یک مدعی به جمع مدعی‌های دسته 102 کیلوگرم اضافه شد تا دهدار خطر خارج شدن از جمع 10 نفر برتر رنکینگ را بیش از همیشه به خود نزدیک ببیند. اکبر ژورائف قهرمان المپیک توکیو و قهرمان جهان از ازبکستان که از نفرات شاخص دسته 109 کیلوگرم بود،‌ با خارج شدن این وزن از اوزان المپیکی به دسته فوق‌سنگین رفت اما آنجا پیشرفتی نداشت و تصمیم گرفت به دسته 102 کیلوگرم بیاید. او در اولین حضورش در وزن جدید، رکورد ۱۸۰ یک‌ضرب، ۲۲۰ دوضرب و مجموع ۴۰۰ کیلوگرم را ثبت کرد و توانست وارد رنکینگ ۱۰ نفره المپیک شود. ژورائف با این رکورد، سهمیه المپیک خود را قطعی کرد و نشان داد در پاریس جزو مدعیان مدال المپیک است. هوان‌هوا لیو از چین با ۴۰۴ کیلوگرم و فارس الباخ از قطر با ۴۰۰ کیلوگرم بیشترین رکورد را در رنکینگ دارند و نفرات اول و دوم هستند و با به روز شدن رنکینگ، ژورائف پس از این دو وزنه‌بردار در رده سوم قرار می‌گیرد. رضا دهدار هم با رکورد 390 کیلوگرم قهرمانی جهان 2022 کلمبیا در رده هشتم قرار دارد که با ورود رقیب ازبک به رده نهم خواهد رفت. 

حالا دهدار باید هرچه در چنته دارد، در جام جهانی تایلند که از 12 فروردین آغاز می‌شود، رو کند. جایی که ژورائف هم به فکر ثبت رکورد بالاتر است. او در همین قهرمانی آسیا اگر وزنه ۲۱۸ کیلوگرم را در حرکت دوضرب می‌زد، رکورد مجموع خود را به ۳۹۱ کیلوگرم می‌رساند و در رنکینگ بالاتر از دهدار قرار می‌گرفت. اگر این وزنه‌بردار ازبک در تایلند به فکر جبران این اتفاق باشد، کار برای دهدار گره خواهد خورد. بنابراین دهدار باید رکورد مجموع بالاتری را ثبت کند تا اتفاقی برای سهمیه المپیک ایران در این وزن رخ ندهد.