دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال بانوان در حالی به پایان رسید که اتفاقات جالبی در آن رقم خورد. این مرحله با دو دیدار در شهرهای گنبد و تهران پیگیری شد که در هر دو شهر، این خودروسازان بودند که توانستند به عنوان تیم برنده، زمین را ترک کنند. در نخستین بازی، پیکان تهران در سالن ساپکو میزبان ذوب آهن اصفهان بود و با برد سه بر صفری که به دست آورد، یک گام به فینال نزدیک‌تر شد. این،‌ سومین برد پیکان مقابل ذوب آهن در فصل جاری بود و حالا تیم تهرانی به دنبال کسب چهارمین پیروزی مقابل حریف اصفهانی در مصاف 11 بهمن است. پیکان که از ابتدا به عنوان مدعی قهرمانی کار را در لیگ شروع کرد، برای یک صعود بدون اما و اگر، تمام تلاشش را در دیدار برگشت به کار خواهد گرفت.

در بازی دوم این مرحله، سایپا به گنبد رفت تا در دیداری نفس‌گیر هم انتقام شکست‌های دو دیدار رفت و برگشت در مرحله گروهی را بگیرد و هم خودش را به فینال نزدیک کند. سریک که قصد نداشت روند پیروزی‌هایش مقابل سایپا متوقف شود، درنهایت در بازی‌ای که پنج ست به طول انجامید، با نتیجه سه بر دو شکست را پذیرفت. البته نباید فراموش کرد که غیبت الهه پورصالح نیز در این شکست بی‌تاثیر نبوده است. پورصالح یکی از بهترین ملی‌پوش‌های ایران و تیم سریک است که به دلیل مصدومیت نتوانست در این مرحله تیمش را همراهی کند. گفته می‌شود او به بازی برگشت می‌رسد و باید دید با بازگشت پورصالح، سریک می‌تواند این باخت را جبران کند یا نه. البته از سوی دیگر، در رفتگی کتف آیتک دیگر مهره مهم و ملی‌پوش سریک هم کار این تیم را سخت خواهد کرد. طبق اعلام خلیل آزمون، مدیرعامل باشگاه کتف آیتک را جا انداخته‌اند ولی به این زودی‌ها نمی‌تواند به میادین برگردد.

شاید اگر سریک برنده این بازی می‌شد، یکی از ماندگارترین مسابقاتش را در لیگ تجربه می‌کرد. چراکه هواداران گنبدی در این بازی سنگ تمام گذاشتند و رکورد حضور تماشاچی در والیبال زنان ایران را شکستند. حدود سه هزار هوادار زن گنبدی، تماشاگر بازی سریک-سایپا بودند و به حمایت از تیم‌شان پرداختند. سردار آزمون، ملی‌پوش فوتبال ایران که مالک تیم سریک هم هست، با قرعه‌کشی 10 جایزه پنج میلیونی، هواداران را به سالن دعوت کرده بود. در هر حال خروجی این کار، زیباتر شدن مسابقات بود. اتفاقی که امید می‌رود در بازی‌های دیگر هم رقم بخورد. همین حالا، در فوتبال مجوز حضور تماشاچی‌ها به صورت محدود صادر می‌شود تا بخش عمده‌ای از جذابیت مسابقات کاهش پیدا کند. بنابراین، حضور بانوان در مسابقات زنان به خصوص در مرحله‌ای که رقابت‌ها حساس و پرهیجان شده، بسیار دیدنی و لذتبخش خواهد بود.