اتحادیه تنیس مردان ATP، طبق روال هر سال در آخرهای سال میلادی جوایز مختلف خود را به برندگان اهدا کرد. جوایزی که شاید مهم‌ترین آن به دست رافائل نادال رسید. نادال با رای هواداران برای اولین بار به عنوان محبوب‌ترین بازیکن جهان انتخاب شد و به سلطه ۱۹ ساله راجر فدرر که از ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۱ این عنوان را به خود اختصاص داده بود، پایان داد. نادال اسپانیایی در سال ۲۰۲۲ بهترین عملکرد خود در شروع یک فصل را با کسب ۲۰ پیروزی پیاپی ثبت کرد و با فتح مسابقات آزاد استرالیا و رولان گاروس توانست به رکورد ۲۲ قهرمانی در گرنداسلم‌‌ها برسد.

همچنین کارلوس آلکاراس اسپانیایی جایزه بیشترین پیشرفت را به خود اختصاص داد. این اعجوبه ۱۹ ساله بعد از دو قهرمانی بزرگ در مسترزهای مایمی و مادرید عملکرد فوق‌العاده‌‌اش را با فتح مسابقات اوپن آمریکا تکمیل کرد تا ضمن کسب اولین گرند اسلم خود به‌عنوان جوان‌ترین بازیکن تاریخ بر جایگاه اولین تنیس جهان تکیه بزند.

جایزه بهترین بازیکن جوان و تازه‌‌وارد هم به هولگر رون 19 ساله و اهل دانمارک رسید. او در سال ۲۰۲۲ سه عنوان قهرمانی کسب کرد و به جمع ۱۰ رتبه برتر جهان راه یافت. جایزه اخلاق هم که به افتخار استفان ادبرگ اسطوره سوئدی تنیس شناخته می‌شود امسال به کسپر رود نروژی تعلق گرفت. او از سوی رقبای خود به خاطر بازی جوانمردانه، حرفه‌ای بودن و صداقتش در داخل و خارج از زمین شایسته دریافت این عنوان شناخته شد. بورنا چوریچ کروات هم صاحب جایزه بهترین بازگشت شد. این بازیکن ۲۶ ساله پس از یک سال دوری به خاطر مصدومیت و جراحی شانه در سال ۲۰۲۲ به میادین بازگشت و با صعودی چشم‌گیر توانست از رتبه ۲۷۸ جهان به رتبه ۲۶ در پایان فصل برسد.  درنهایت به پاس قدردانی از کمک‌های اندی ماری به مردم جنگ‌زده اوکراین، جایزه بشردوستانه سال ۲۰۲۲ به این بازیکن بریتانیایی تعلق گرفت.