جشن قهرمانی در مسابقات فوتسال آسیای مرکزی موسوم به کافا، همان اتفاقی است که دوباره درها را روی تیم بانوان ایران باز می‌کند. تیمی که با وجود دو قهرمانی در آسیا برای دو سال به تعطیلی کشیده شد و حالا دوباره خودش را در مسیر قرار داده است. آخرین باری که ایران در تورنمنتی بین‌المللی شرکت کرد اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ بود که به روسیه اعزام شد. آنها برای این مسابقات هم تدارکات آنچنانی نداشتند و زیر نظر سرمربی جدید خود با سپری کردن تمرینات داخلی به دوشنبه تاجیکستان رفتند. درست است که این مسابقات تنها با حضور چهار تیم برگزار شد اما با این حال نباید ارزش آن را پایین دانست. این قهرمانی می‌تواند نویدبخش روزهای خوب برای فوتسال بانوان ایران باشد و نقطه شروع خوبی قلمداد می‌شود.

شاگردان فروزان سلیمانی در آخرین بازی خود مقابل تاجیکستان میزبان به میدان رفت و با پیروزی 9 بر صفر قهرمان این تورنمنت شد. نسترن مقیمی، فرشته کریمی (سه گل)، سارا شیربیگی (دو گل)، نسا احدی، سحرپاپی و مهسا علی مددی گل‌زنان ایران در این دیدار بودند. در مجموع تیم ایران در این رقابت‌ها ۶ دیدار انجام داد که در پنج مسابقه مقابل تیم‌های ازبکستان، تاجیکستان دوبار و قرقیزستان دو بار پیروز شد و در دیدار دور برگشت مقابل ازبکستان به تساوی رسید. سحر پاپی، فاطمه پاپی، طاهره مهدی‌پور، اعظام آخوندی، مهسا علی مددی، فاطمه رحمتی، فرشته خسروی، سحر زمانی، فرشته کریمی، فرزانه توسلی، سارا شیربیگی، نسترن مقیمی و نسا احدی بازیکنان ایران در این تورنمنت بودند که هدایت آنها را فروزان سلیمانی بر عهده داشت. فوتسال ایران علاوه بر بالا بردن کاپ قهرمانی، جایزه بازی جوانمردانه را نیز به دست آورد. همچنین در پایان این رقابت‌ها فرشته کریمی، ملی‌پوش ایران به عنوان ارزشمندترین بازیکن کافا انتخاب شد. کریمی در حالی این عنوان را به دست آورد که به دلیل حضورش در لیگ کویت با تاخیر به جمع ملی‌پوشان اضافه شد.

سلیمانی بعد از قهرمانی در کافا ضمن تبریک به تیم ملی فوتبال مردان که به جام جهانی 2022 قطر صعود کرد، درباره قهرمانی تیمش صحبت کرد. او در این باره گفت:«مسابقات داخل سالن کافا برای اولین بار به صورت آزاد برگزار شد و تیم ملی ایران بعد از دو سال وقفه که به دلیل شرایط کرونایی به وجود آمده بود و هیچ اردو و بازی تدارکاتی نداشت، با عنایت رییس فدراسیون فوتبال و دبیر کل محترم و توجه ویژه خانم موسوی به این مسابقات اعزام شد.» او پیرامون تاثیر و کیفیت این بازی‌ها اعلام کرد:«با وجود تغییرات قابل توجه در بازیکنان تیم ملی، این مسابقات محک بسیار خوبی بود و کمک کرد ما به شناخت خوبی از کیفیت و ظرفیت بازیکنان تازه دعوت شده دست یابیم. توانستیم نقاط ضعف و قوت تیم را شناسایی کنیم و به یاری خدا بعد از این جام با برگزاری اردوهای منظم و بازی‌های تدارکاتی مناسب در مسابقات جام ملت‌های آسیا بدرخشیم.» بعد از قهرمانی در کافا، حالا لزوم داشتن یک برنامه‌ریزی به وضوح دیده می‌شود. فوتسال ایران پتانسیل زیادی دارد و می‌تواند بار دیگر بر بام آسیا بایستد.