آریا رهنورد

ظاهرا این فقط «رسول‌پناه» نیست که نمی‌داند چه حرفی را کجا نباید بزند! حتی مدیر باشگاه بزرگی مثل رئال مادرید هم به همین سادگی، قربانی انتشار فایل‌های خصوصی‌اش در مطبوعات می‌شود. دیگر تقریبا هیچ‌کس نیست که از ماجراهای فایل‌های صوتی توهین‌آمیز رییس باشگاه رئال بی‌خبر باشد. پرز در این فایل‌ها، تقریبا به همه چهره‌های محبوب هواداران رئال مادرید توهین کرده و عبارت‌های بسیار زشتی را در خصوص آنها به کار برده است. بدون تردید انتشار این صداها، می‌توانند آینده او در باشگاه را با یک چالش جدی روبه‌رو کنند. این یک رسوایی بزرگ برای پرز به شمار می‌رود.

فلورنتینو پرز، همیشه با خرید ستاره‌های بزرگ مرد خبرساز فصل نقل و انتقالات بوده اما حالا یک دلیل مهم دیگر برای صحبت کردن از او وجود دارد. پرز این بار بدون خرید حتی یک مهره در تابستان، به خاطر انتشار فایل‌های صوتی‌اش در مطبوعات اسپانیا و به صورت مشخص رسانه ال کنفیدنشال، مورد نقد گسترده هواداران رئال قرار گرفته است. ایکر کاسیاس و رائول گونزالس، اولین اسطوره‌هایی بودند که در صحبت‌های تند و تیز لو رفته از رییس باشگاه، با الفاظ ناخوشایندی روبه‌رو شدند. این تنها فایل منتشرشده از فلورنتینو نبود و خیلی زود، شاهکارهای دیگری هم از راه رسیدند. اگرچه پرز در ابتدا ادعا می‌کرد که صدایش با استفاده از نرم‌افزار، تغییر کرده و فحش‌آلود شده اما راستی‌آزمایی ادعاها، چیز دیگری را نشان می‌داد. حالا به صورت مداوم، صحبت‌های عجیب و غریب این مدیرعامل در رسانه‌ها منتشر می‌شود. مردی که تقریبا به هیچ اسطوره‌ای در مادرید رحم نکرده و همه را با عبارت‌هایی بسیار زشت، توصیف کرده است.

حتی چهره‌ای مثل کریستیانو رونالدو که برای 9 سال پیاپی بهترین بازیکن رئال مادرید بوده نیز با عبارت‌هایی ناخوشایند از سوی پرز روبه‌رو شده است. این اواخر فایل‌های صوتی مربوط به رییس باشگاه، حاوی جملات عجیبی در مورد ژوزه مورینیو و مسوت اوزیل هم بوده‌اند. هنوز کسی نمی‌داند که این فایل‌های صوتی تا کجا ادامه دارند و چند ستاره دیگر را شامل می‌شوند اما شرایط در باشگاه برای این مدیر، اصلا ایده‌آل نیست. شکایت رسمی او از «سوءاستفاده» از صحبت‌های خصوصی‌اش، نشان می‌دهد که این حرف‌ها در حقیقت مطرح شده‌اند و کاملا واقعی هستند. انتشار این فایل‌های صوتی، جایگاه پرز در مادرید را کاملا متزلزل کرده‌اند. قرار دادن این حرف‌ها در کنار رفتار ناخوشایند فلورنتینو با زیدان و البته ماجرای جدایی سرخیو راموس از رئال مادرید، او را در بدترین وضعیت ممکن قرار داده‌اند. حتی بعید نیست این رسوایی، منجر به پایان دوران حضور او روی صندلی ریاست رئال مادرید شود.

ستاره‌های سابق رئال مادرید، هنوز واکنش مستقیمی به این توهین‌های بزرگ نشان نداده‌اند. ایکر کاسیاس در یک پست غیرمستقیم اینستاگرامی، به این موضوع اشاره کرده که «فراموش کردن، بخشی از زندگی است». این واکنش نشان می‌دهد که سن ایکر، قصد ندارد آتش یک اختلاف بزرگ در باشگاه را روشن کند. با این حال هوادارانی که کاسیاس و رائول خط قرمزشان بوده‌اند، به راحتی از این فاجعه دور نمی‌شوند و فراموشی را به پرز هدیه نمی‌دهند. افرادی که فایل‌های صوتی فلورنتینو را منتشر کرده‌اند، این کار را در بدترین زمان ممکن علیه این مدیر انجام داده‌اند. چراکه او به خاطر انفعال در فصل نقل و انتقالات و البته ماجرای جدایی چند اسطوره از باشگاه، به شدت تحت فشار قرار دارد. شرایط در مادرید برای پرز، هرگز تا این اندازه سخت و دشوار نبوده است. او با فشار بسیار شدیدی روبه‌رو شده و این اتفاق برای مردی که همیشه با غرور خاصی روی صندلی مدیریت رئال نشسته، اصلا پذیرفتنی به نظر نمی‌رسد. اعتماد بخشی از هواداران رئال، نسبت به پرز از دست رفته و این، کلیدی‌ترین مشکل او به شمار می‌رود. اگر این ماجرا دامنه وسیع‌تری به خودش بگیرد و انتشار فایل‌ها ادامه داشته باشد، حتی این احتمال وجود دارد که هواداران رسمی باشگاه رئال مادرید، تصمیم به برکناری او و برگزاری یک انتخابات زودرس بگیرند. برای پرز، حالا دیگر همه چیز ممکن است. خیلی‌ها باور دارند این کارمای رفتار بدی است که او در مواجهه با زیدان و راموس از خودش نشان داده است. این مدیر حالا در مادرید تنهاتر از همیشه به نظر می‌رسد و با بزرگ‌ترین چالش ممکن در این باشگاه روبه‌رو شده است. چالشی که نظیرش را در گذشته تجربه نکرده بود.

تا همین چند ماه قبل، فلورنتینو ابداع کننده پروژه سوپرلیگ اروپا بود و به عنوان پدرخوانده جدید فوتبال شناخته می‌شد اما همه این اعتبار، حالا دیگر از دست رفته است. به نظر می‌رسد حتی اگر سوپرلیگی هم در کار باشد، پرز بعد از این رسوایی بزرگ، مرد اول آن نخواهد بود. برای رییس سالخورده رئال، این یک مشت بسیار محکم بوده است. مشتی که حتی ممکن است شمارش معکوس پایان دوران حصور او در برنابئو را رقم بزند. برای پرز، این یک زخم کاری بزرگ بوده است. زخمی که ابهت او در قامت یک رییس مطرح فوتبالی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.