یوسف کرمی قهرمان سابق تکواندو و دارنده مدال برنز المپیک، امیدوار است که تکواندوکاران ایران بتوانند در المپیک 2020 توکیو عملکرد موفقیت‌آمیزی از خود نشان دهند. او در این باره گفت:«همه امیدوار هستیم که اتفاقات خوبی در المپیک بیفتد. شاید الان تکواندو در دوران اوجش نباشد اما تکواندوی ایران همیشه اسم بزرگی داشته و دارد. بسیاری از عزیزان می‌گویند الان وقت حمایت است، نه انتقاد. موضوعی که به نظر من اصلا درست، کارشناسی و فنی نیست. اگر بخواهیم بعد از المپیک ایرادها را بگوییم چه فایده‌ای خواهد داشت؟! اصلا بحث تخریب نیست. به قول معروف پیشگیری بهتر از درمان است. اینکه الان ایرادها را بگوییم می‌تواند کمک‌کننده باشد. بیان ایرادها هم انتقاد نیست، نظر کارشناسی است. چون ما می‌خواهیم اتفاقات خوبی برای تکواندوی ایران رقم بخورد. ولی متاسفانه یکسری عزیزان برای حفظ جایگاه یا دلایل دیگر حرف‌هایی را مطرح می‌کنند که واقعا جالب نیست. در هر حال امیدواریم تکواندوی ایران بتواند در المپیک شایستگی‌هایش را نشان بدهد.»

او درباره حضور تنها نماینده تکواندوی بانوان در المپیک و اینکه بعد از شکسته شدن طلسم مدال‌آوری بانوان در المپیک توسط کیمیا علیزاده، انتظار تکرار مدال از دختران می‌رود، تاکید کرد:«من بارها تاکید کرده‌ام آنقدر که برای آقایان سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، برای خانم‌ها این کار را انجام ندادیم که به نظر من واقعا یک اجحاف اتفاق افتاده است. ما با دو مسابقه آسیایی و جهانی دو سهمیه برای المپیک 2000 سیدنی گرفتیم، در المپیک آتن و پکن هم با دو تورنمنت دو سهمیه گرفتیم، در المپیک لندن در جهانی دو سهمیه گرفتیم. ولی برای المپیک 2016 با هزینه میلیاردی سه سهمیه گرفتیم و حتی یک مدال هم به دست نیاوردیم. برای المپیک 2020 دوباره میلیاردی هزینه کردیم و سهمیه‌مان اندازه 20 سال قبل شد. ولی می‌شد نیم‌نگاهی هم به بانوان داشته باشیم. بسیاری از دختران ما قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان اولین تورنمنتی است که شرکت می‌کنند. نمی‌شود از آنها انتظار معجزه داشته باشیم. من که سال‌ها مسابقه می‌دادم باز هم استرس داشتم. حالا یک خانم مثل مهلا مومن‌زاده از اردو وارد مسابقات قهرمانی آسیا برای کسب سهمیه المپیک می‌شود، صددرصد تحت فشار است. اینکه می‌گویند ایشان که نقره قهرمانی جهان را دارد پس چرا اوت شد، دلایلی دارد که باید موشکافی شود. از سال 2016 تا الان خانم‌ها را به چند تورنمنت فرستاده‌ایم؟ با این حال ناهید کیانی از نظر روحی و انگیزشی در شرایط خوبی است ولی از آنجایی که رنک خوبی ندارد، کارش در المپیک سخت خواهد بود. امیدوارم بعد از المپیک واقعا نگاه بهتری به خانم‌ها داشته باشیم. اگر به دختران حتی به اندازه نیمی از آقایان توجه شود، دست به کارهای بزرگی می‌زنند. همان‌طور که در المپیک ریو هم آبروی تکواندوی ایران را کیمیا علیزاده خرید. پس می‌شود روی خانم‌ها سرمایه‌گذاری کرد و من اطمینان دارم این سرمایه‌گذاری جواب خواهد داد.»

او همچنین درباره پاداش‌های تعیین شده برای مدال‌آوران المپیک تصریح کرد:«متاسفانه تا بوده همین بوده. با دو میلیارد تومان که پاداش طلای المپیک است، آیا می‌توانیم در تهران یک خانه 70 متری در یک منطقه متوسط بخریم؟‍! این همه خسارت به ویلموتس از کجا پرداخت شد؟ امثال ویلموتس و این همه بازیکن استقلال و پرسپولیس که فقط روی نیمکت می‌نشینند میلیارد میلیارد پول می‌گیرند، اما به قهرمان المپیک‌مان به اندازه فوتبالیست درجه چهار هم پول نمی‌دهیم. واقعا دو میلیارد پولی نیست. صحبت کردن از این چیزها واقعا قشنگ نیست.»