فینال سی و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر والیبال در سالن فدراسیون و با حضور مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش برگزار شد. تیم‌های شهرداری ارومیه و فولاد سیرجان هرکدام یک پیروزی در بازی اول و دوم فینال به دست آورده بودند و در بازی سوم برای کسب جام جدال کردند.

فولاد سیرجان با شکست سه بر یک تیم شهرداری ارومیه موفق شد برای نخستین بار جام قهرمانی لیگ برتر والیبال را کسب کند. تیم شهرداری ارومیه نیز که هزینه زیادی برای حضور در مسابقات کرده بود با تمام ستاره‌هایش همچنان در حسرت قهرمانی باقی ماند.

شاگردان محمدرضا تندروان در ست ابتدایی بازی موفق شدند عملکرد بهتری داشته باشند و ست نخست را با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود خود به پایان رساندند.

در ست دوم شاگردان پیمان اکبری در تیم شهرداری ارومیه شروع خوبی داشتند و با نتیجه ۸ بر ۶ نخستین تایم استراحت فنی را به سود خود به پایان رساندند. سیرجان در ادامه کار را در امتیاز ۱۳ به تساوی کشاند اما ارومیه با کسب سه امتیاز متوالی دومین تایم استراحت فنی دوم را نیز با نتیجه ۱۶ بر ۱۳ به سود خود به پایان رساند.

ارومیه در حالی که با نتیجه ۱۹ بر ۱۷ پیش بود اما کسب امتیاز ۱۸ تیم سیرجان منجر به درگیری لفظی بازیکنان دو تیم و سرمربیان آنها شود که با کارت زرد داور به دو تیم خاتمه یافت. رحمان داوودی با دفاع زیبا موفق شد بازی را در امتیاز ۲۲ به تساوی بکشاند و با دفاع تماشایی دیگر موفق به پیش افتادن تیمش مقابل حریف شد. در نهایت سیرجان با سرویس صابر کاظمی پیروز جدال تماشایی دو تیم در ست دوم شد.

شاگردان تندروان در تیم سیرجان، ست سوم را با انگیزه زیاد آغاز کردند و موفق شدند با نتیجه چهار بر یک پیش بیفتند تا اکبری مجبور به تقاضای تایم استراحت برای اختلال در امتیازگیری تیم سیرجان شود. وقفه ایجاد شده نیز تاثیرگذار بود و ارومیه با کسب سه امتیاز متوالی کار را به تساوی چهار - چهار کشاند.

در نهایت شهرداری ارومیه در رقابت نزدیک ست سوم پیروز شد. دو تیم در ست چهارم، بازی نزدیک و برابری را آغاز کردند و نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه هشت بر ۶ به سود فولاد سیرجان به پایان رسید. دومین تایم استراحت فنی نیز با برتری ۱۶ بر ۱۳ شاگردان تندروان همراه شد. در نهایت سیرجان پیروز و قهرمان شد.

با بسته شدن پرونده لیگ برتر والیبال با قهرمانی تیم فولاد سیرجان حالا همه نگاه‌ها به تیم ملی است. در همین راستا ولادیمیر آلکنو، سرمربی تیم ملی والیبال ایران اسامی 27 بازیکن را برای حضور در اردوی نخست تیم ملی اعلام کرد. طبق اعلام قبلی قرار بود که نخستین اردوی تیم ملی روز هفتم فروردین آغاز شود، اما امکان دارد با هماهنگی‌هایی که صورت خواهد گرفت این تاریخ جابه‌جا شود، چراکه گفته می‌شود از بین 27 بازیکن مدنظر آلکنو حدود 9 بازیکن به دلیل لژیونر بودن و آسیب‌های جزئی نمی‌توانند در اردوی نخست حاضر باشند. همچنین حدود 9 بازیکن هم در فینال بازی کردند و به دلیل خستگی نیاز به زمان دارند تا ریکاوری کنند.

آلکنو در حالی لیست مد نظر خود را تهیه کرده که پیش از این محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال ادعا کرد که هر ۱۴ سرمربی حاضر در رقابت‌های لیگ برتر والیبال، بازیکنان توانا و فنی خود را برای حضور در اردوهای ملی معرفی خواهند کرد که پس از بررسی کادر فنی، فرصت حضور در اردوهای تیم ملی را خواهند داشت. این در حالی است که لیست ارسالی آلکنو نشان می‌دهد که او پس از بررسی فیلم بازی‌ها، بازیکنان مد نظرش را دعوت کرده و سرمربیان لیگ نقشی در بازیکنان دعوتی نداشتند.