سازمان تامین اجتماعی درباره علت اینکه چرا مبلغ واریزی برخی مستمری‌بگیران کمتر از مبلغ خالص نهایی پرداختی مندرج در فیش خرداد ماه بوده،‌ توضیح داد. به گزارش ایسنا، سازمان تامین اجتماعی به پرسش‌های متداول درباره متناسب‌سازی و افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سال ۱۴۰۵ مبنی بر اینکه «چرا مبلغ واریزی برخی مستمری‌بگیران کمتر از مبلغ خالص نهایی پرداختی مندرج در فیش خرداد ماه بوده است؟» پاسخ داده است. براساس توضیحات سازمان، کلیه پرداخت‌ها و کسورات مستمری از جانب تأمین اجتماعی براساس آیتم‌های درج شده در فیش حقوقی است که توسط بانک‌های عامل عینا پرداخت می‌شود. براساس بررسی‌های انجام شده، بعضی از مستمری‌بگیرانی که حقوق خود را از بانک رفاه کارگران دریافت می‌کنند، پس از واریز وجه حقوق ارسالی از سازمان، اقساط خریدهای اعتباری اعم از تسهیلات وام بانک رفاه یا فروشگاه‌های ارائه‌دهنده خرید اعتباری یا اقساطی و...‌ مستقیما توسط بانک از حقوق واریزی کسر می‌شود و شعب یا مرکز تماس سازمان تأمین اجتماعی دسترسی به این اطلاعات و جزئیات آن ندارند.