مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از تداوم صدور مجوز رسمی برای دست‌فروشان واقعی، حمایت از کسب‌وکارهای خرد و مشاغل خانگی و توسعه گذرگاه‌های گردشگری و غذا در سطح پایتخت به عنوان مهمترین برنامه‌های این شرکت در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش ایلنا، سعید بیگی با تاکید بر اینکه ساماندهی دست‌فروشان واقعی شهر تهران از طریق درگاه ملی مجوزها ازجمله برنامه‌های اولویت‌دار شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل در سال ۱۴۰۳ خواهد بود، اظهار داشت: خوشبختانه با همکاری دولت، فرآیند صدور مجوز برای دست‌فروشان شناسایی‌شده از طریق درگاه ملی مجوزها از اسفندماه ۱۴۰۲ به صورت آزمایشی از شهر تهران آغاز شد و قرار است این طرح پس از سپری کردن دوره آزمایشی خود، در سایر کلان‌شهرهای کشور نیز اجرا شود. این طرح عملا به رسمی شناخته شدن شغل دست‌فروشی و جداسازی دست‌فروشان واقعی از گروه‌های سودجو در این حوزه کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: در اسفندماه سال گذشته با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، مجوز فعالیت رسمی حدود یک هزار دست‌فروش شناسایی‌شده در سطح شهر تهران از طریق درگاه ملی مجوزها صادر شد و قرار است تا پایان فروردین ۱۴۰۳، این مجوز در مجموع برای ۵ هزار دست‌فروشی که از قبل مشخصات آنها در شرکت ساماندهی ثبت شده بود، صادر شود. بعد از آن هم به سراغ ثبت‌نام از سایر دست‌فروشان واقعی پایتخت خواهیم رفت تا بتوانیم در فضاهای مناسبی در بازارچه‌های محلی و مکان‌های پیش‌بینی‌شده که هیچ‌گونه سد معبری در آنها وجود ندارد، برای حضور این دست‌فروشان برنامه‌ریزی کنیم.

این مقام مسئول در شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۳ علاوه بر کمک به دست‌فروشان واقعی، حتما از مشاغل خرد و کسب‌وکارهای کوچک و خانگی حمایت خواهیم کرد به خصوص که با همکاری اصناف قرار شده است که صرفا برای فعالیت دست‌فروشانی مجوز رسمی صادر شود که کالاهای ایرانی را بفروشند و این مساله می‌تواند به ارائه محصولات تولیدشده توسط کسب‌وکارهای خرد به مشتریان با حداقل واسطه و با قیمت مناسب کمک کند. اجرای این برنامه‌ها می‌تواند به حذف افرادی که پاتوق‌های دست‌فروشی را اجاره می‌دهند یا در این حوزه به تخلفات دیگری دست می‌زنند، از چرخه دست‌فروشی در پایتخت کمک کند.