مراجعه‌کنندگان: ۳۰۰ هزار تومان هم برای ما مهم است

از اردیبهشت سال جاری و زمانی که دولت شروع به پرداخت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰هزار تومانی کرد، بسیاری از مردم با مشکل مواجه شدند. برخی که از همان ابتدا یارانه نمی‌گرفتند یا انصراف داده بودند، بعد از بالا رفتن رقم یارانه‌ها و بعد از آنکه دولت تصمیم گرفت قیمت برخی از کالاهای اساسی را افزایش دهد، خواستار دریافت یارانه خود شدند. گروه دیگر نیز افرادی بودند که تا آن زمان یارانه می‌گرفتند اما در دور جدید، یارانه‌شان قطع شده بود. این افراد نیز پیگیر کار خود بودند تا دوباره یارانه‌شان برقرار شود.

به گزارش ایلنا، در همان روزها دولت دو راه اعتراض و پیگیری برای این دو گروه گذاشت. برای گروه اول که جاماندگان از دریافت یارانه بودند، آدرس اینترنتی my. gov. ir و برای گروه دوم که معترضان به دهک‌بندی و قطع یارانه بودند آدرس اینترنتی hemayat. mcls. gov. ir تعیین شد. اگرچه از همین دو سامانه مشکل برخی از درخواست‌دهندگان یارانه حل شد اما برخی نیز هنوز برای گرفتن یارانه مشکل دارند. این موضوع از صف‌های طولانی بخش مراجعه حضوری شکایات یارانه معیشتی مشخص است.

در یکی از روزهایی که برای پوشش خبری به وزارت کار رفتیم، تعدادی از مراجعه‌کنندگان از روند رسیدگی به شکایات خود اعتراض داشتند. آنها که ساعت‌های طولانی در نوبت بودند به ایلنا گفتند: کسانی که اینجا برای پیگیری یارانه خود می‌آیند همان ۳۰۰ و ۴۰۰هزار تومان هم برایشان مهم است اما باید چند روز پشت سر هم بنشیند تا بتواند با کارشناس صحبت کنند.

یکی از مراجعه‌کنندگان گفت: چند روزی است که از صبح آمده‌ام، شماره گرفتم اما ساعت سه که می‌شود، می‌گویند امروز دیگر وقت تمام است! نمی‌دانیم به چه کسی شکایت کنیم. اعتراض که می‌کنیم، می‌گویند نیرو نداریم. اگر قرار است مشکل مردم حل شود چرا نیروهایشان را زیاد نمی‌کنند که من پیرمرد بازنشسته مجبور نشوم چند روز پشت سر هم برای پیگیریِ مشکلم به وزارت کار بیایم.

این مراجعه‌کننده می‌گوید: به صورت اینترنتی نتوانستم مشکلم را حل کنم و مجبور شدم حضوری مراجعه کنم تا شاید زودتر رسیدگی شود اما بعد از چند مراجعه هنوز نوبت به من نرسیده است.