از چهار گروهی که امشب نبردهای‌شان در لیگ قهرمانان برگزار می‌شود، در دو گروه هر دو تیم صعودکننده مشخص شده‌اند و در دو گروه دیگر، یک تیم توانسته صعودش را به مرحله بعدی قطعی کند. در گروه A، صعود اتلتیکو و لاتزیو مسجل شده و این دو تیم امشب تنها برای صدرنشینی روبه‌روی هم قرار می‌گیرند. با هر نتیجه‌ای به جز پیروزی تیم ایتالیایی در ویسنته کالدرون، این تیم سیمئونه است که به عنوان سرگروه راهی دور بعدی مسابقه‌ها خواهد شد. صعود فاینورد هم از این گروه به یورولیگ قطعی شده و با هیچ نتیجه‌ای، سلتیک شانس رسیدن به این رقابت را ندارد.

شاگردان پپ گواردیولا نیز امروز در حالی روبه‌روی ستاره سرخ قرار می‌گیرند که با پنج برد متوالی، از قبل صعودشان را به دور بعدی به عنوان تیم صدرنشین قطعی کرده‌اند. در این گروه لایپزیش هم توانسته به عنوان تیم دوم جدول به مرحله بعدی صعود کند. یانگ بویز سوئیس هم راهی یورولیگ شده است. در نتیجه در دیدارهای امشب این گروه هیچ نوع حساسیتی دیده نمی‌شود. بارسلونای ژاوی پس از یک شکست دردناک روبه‌روی خیرونا در لالیگا هم عملا توانسته سرگروهی را به دست بیاورد. آنها امشب آخرین بازی دور گروهی را مقابل آنتورپ برگزار می‌کنند. در این گروه اما یک رقابت سحت و نفس‌گیر بین پورتو و شاختار برگزار خواهد شد. شاختار برای صعود به دور بعدی، باید برنده این بازی شود. در غیر این صورت، پورتو به عنوان دومین تیم گروه خودش را به مرحله بعدی خواهد رساند.

اوج هیجان رقابت‌های دور گروهی این فصل لیگ قهرمانان اما به گروه F بستگی دارد. یک رقابت نفس‌گیر که سه تیم در آن هنوز از شانس صعود برخوردار هستند و تیمی هم که از قبل صعود کرده، باید برای حفظ صدرنشینی تلاش ویژه‌ای انجام بدهد. دو بازی امشب این گروه، بی‌نهایت تماشایی خواهند بود. دو بازی که در آلمان و انگلیس برگزار می‌شوند. در این گروه پیچیده، دورتموند 10 امتیازی روبه‌روی پی‌اس‌جی هفت امتیازی قرار می‌گیرد. مسابقه‌ای که مثل همیشه 81 هزار تماشاگر در سیگنال ایدونا پارک به تماشایش خواهند نشست. اگر تیم لوئیز انریکه برنده این بازی شود، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ اگر آنها با سه امتیاز آلمان را ترک کنند نه‌تنها صعودشان به دور بعد قطعی می‌شود، بلکه حتی صدرنشین گروه نیز لقب می‌گیرند. چراکه در بازی رفت نیز دورتموند را شکست داده‌اند. پس اگر پی‌اس‌جی برنده این بازی باشد، تیم فرانسوی به عنوان سرگروه و دورتموند نیز به عنوان تیم دوم به مرحله بعدی می‌روند و دیگر مهم نیست که در بازی همزمان چه اتفاقی رخ داده است. اگر این بازی مساوی شود چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ در این صورت دورتموند به عنوان سرگروه راهی مرحله بعدی خواهد شد. آن‌وقت اگر نیوکاسل بتواند میلان را شکست بدهد، این تیم انگلیسی پشت سر دورتموند صعود می‌کند اما اگر میلان برنده شود، باز هم تیم فرانسوی راهی دور بعد خواهد شد. در حقیقت تنها شانس تیم پیولی این است که خودشان نیوکاسل را ببرند و دورتموند نیز در بازی همزمان حریف را شکست بدهد. گفته می‌شود اگر روسونری در بازی امشب بازنده باشد، یک تغییر مهم روی نیمکت این باشگاه رقم خواهد خورد.