کمی بیشتر از یک ماه، به شروع جام ملت‌های آسیا در قطر باقی مانده و کشور میزبان این تورنمنت، در یک تصمیم انتحاری سرمربی‌اش را برکنار کرده است. قطری‌ها اصلا از شرایط تیم‌شان در دوران مربی پرتغالی راضی نبودند و برای او حتی تا جام ملت‌ها هم صبر نکردند. 

تیم کی‌روش به لحاظ نتیجه گرفتن، عملکرد فاجعه‌باری داشت اما آن‌چه موجب اخراج مفتضحانه او از تیم ملی قطر شد، فقط نتایج نبودند. ظاهرا فدراسیون فوتبال قطر از رفتارهای این مربی ناراضی به نظر می‌رسید. اینکه کی‌روش حتی از امکانات کمپ مجهزی مثل کمپ اسپایر استفاده نمی‌کرد و ترجیح می‌داد همه مسائل تیم را بیرون از این کمپ حل کند و به دنبال درآمدزایی برای افراد نزدیکش باشد، موضوعی نبود که در فدراسیون فوتبال قطر تحمل شود. شاید این مربی 10 برابر بدتر از همه این رفتارها را در ایران نیز به نمایش گذاشته بود اما فدراسیون فوتبال همیشه تسلیم عادت‌های خاص سی‌کیو بود. قطری‌ها اما نشان دادند که در فوتبال حرفه‌ای روز دنیا، جایی برای تعامل کردن با اشتباه‌های پرشمار یک مربی فوتبال وجود ندارد. کی‌روش اصلا برای جام ملت‌ها به قطر رفته بود اما حتی تا شروع این تورنمنت در این تیم باقی نماند. او همه امکانات لازم را برای موفقیت در اختیار داشت اما باز هم موفق نبود. ماجرایی که نشان می‌دهد این سرمربی حالا دیگر باید به بازنشستگی فکر کند. او پس از ترک تیم ملی ایران در مقطع اول، فقط شکست خورده و افتضاح به بار آورده است. کی‌روش از نیمکت کلمبیا اخراج شد و عملا شانس صعود به جام جهانی را از این کشور گرفت. او نتوانست مصر را هم به جام جهانی برساند و در کمال ناباوری به عنوان سرمربی تیم ملی ایران در این تورنمنت شرکت کرد. حالا او از قطر نیز اخراج شده تا در سال‌های اخیر به کلکسیونر اخراج در کشورها و قاره‌های مختلف دنیا تبدیل شود.

شاید هم این برکناری، کارمای رفتارهای گذشته کارلوس کی‌روش بود. وقتی درست در آستانه جام جهانی جو تیم ملی را به هم می‌ریزی، برای تصاحب نیمکت هر کاری انجام می‌دهی، در تیمی که سرمربی دارد کودتا به راه می‌اندازی و به همه ریسمان‌ها آویزان می‌شوی تا باز هم به جام جهانی بروی، بعید نیست که یک سال بعد، درست در آستانه جام ملت‌های آسیا شغلت را از دست بدهی! حالا کی‌روش طعم همان غذایی را می‌چشد که خودش در تیم ملی ایران برای اسکوچیچ پخته بود. کاری که او با پذیرفتن هدایت تیم ملی ایران انجام داد، نسبتی با اخلاق نداشت و حالا یک سال بعد، او را به عنوان مردی می‌شناسیم که سنگین‌ترین شکست تاریخ تیم ملی ایران در جام جهانی را رقم زد، ایران را با ترس همیشگی‌اش از دور گروهی این جام حذف کرد و حالا در قطر، یک افتضاح واقعی به بار آورد. کی‌روش باید به کشورش برگردد و از همین حالا دیگر به فوتبال فکر نکند. شاید او بتواند فعالیتش را به عنوان یک کارشناس ادامه بدهد اما بعید است هیچ تیم دیگری در دنیا، حاضر باشد نیمکتش را به یک بازنده سریالی تقدیم کند.