کشتی ایران 20 نماینده در کشتی آزاد و فرنگی بلگراد داشت و در همه این وزن‌ها، فقط طلای سنگین‌وزن را جشن گرفت. اگر در آزاد، امیرحسین زارع با شکست دادن رقبای بزرگی مثل طاها آکگول و گئو پتریاشویلی نفر اول وزن خودش شده بود، در فرنگی نیز امین میرزازاده دست به یک شاهکار بزرگ زد و رضا کایالپ افسانه‌ای را از پیش رو برداشت. این برد لذت بسیار زیادی داشت، چراکه درست در آخرین ثانیه‌ها به دست آمد. 

در جریان بازی، خیلی‌ها امیدوار به پیروزی امین نبودند. تا 6 ثانیه آخر بازی نیز کشتی‌گیر ایرانی از حریف ترک باتجربه‌اش عقب بود اما گذاشتن یک دست به زیر کتف و سپس خاک کردن این حریف بیرون از تشک، کار را تمام کرد. این کشتی در حقیقت نقطه مخالف عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی در این رقابت‌ها بود. بسیاری از ستاره‌های ایران در آخرین ثانیه‌ها کم آوردند و نتوانستند به حریف غلبه کنند. مشکل بدنی به شکل بسیار محسوسی در این تیم احساس می‌شد و لحظه به لحظه نیز بیشتر به نظر می‌رسید. 

با این حال، میرزازاده تا آخرین ثانیه‌ها سرحال نشان داد و مدال طلا را به چنگ آورد. طلا در سنگین‌وزن، عملا قوی‌ترین کشتی‌گیر دنیا را مشخص می‌کند و حالا می‌توان با قدرت ادعا کرد که قوی‌ترین کشتی‌گیران دنیا، عملا ایرانی هستند. این درخشش البته نباید مانع از نادیده گرفتن عملکرد ضعیف کشتی آزاد و فرنگی ایران در این رقابت‌ها شود اما به هر حال پسران سنگین‌وزن ایران در این تورنمنت، بی‌نهایت درخشان بودند و با اقتدار زیادی، روی سکوی اول جای گرفتند. طلای این دو نفر تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی به رده نایب‌قهرمانی مسابقات فرستاد.  «پادشاه اینجاست!». این فریادهای امین میرزازاده بعد از پیروزی بزرگش روبه‌روی کایالپ بود. بدون شک او از مدت‌ها قبل فریاد زدن این جمله را تمرین کرده بود و می‌دانست که این لحظه خاص از راه خواهد رسید. او آنقدر به خودش ایمان داشت که تا آخرین لحظه از بردن بازی ناامید نشد و با قدرت زیادی، روی تشک قرار گرفت. 

این جنگیدن تا لحظه آخر، ویژگی خاصی است که در بسیاری از ستاره‌های کشتی ایران دیده نشده. خیلی از آنها قبل از پایان بازی از تغییر دادن شرایط ناامید شدند اما میرزازاده به جای اکتفا به مدال نقره، برای دستاورد بزرگ‌تری جنگید و پاداش این امیدواری را هم گرفت. ستاره 25 ساله کشتی ایران، در رده‌بندی المپیک توکیو مقابل کایالپ شکست خورده بود و می‌دانست که زمانی انتقام این شکست را از حریف خواهد گرفت. 

او در دوره قبلی رقابت‌های جهانی هم به فینال راه پیدا کرد و این بار در یک بازی بسیار نزدیک و با نتیجه تساوی، برابر کایالپ شکست خورد. بغض فرو خورده پسر ایران اما بالاخره فریاد شد و او نشان داد که قابلیت شکست کایالپ را داشته است. 

مهم‌ترین فصل از دوران کشتی امین بدون شک در پاریس ورق خواهد خورد. او به عنوان یک مدعی جدی به المپیک قدم می‌گذارد و شانس جدی شکست دادن کایالپ در یک نبرد هیجان‌انگیز دیگر خواهد بود. امین این قابلیت را دارد که طلای سنگین‌وزن فرنگی را در المپیک هم برای ایران به دست بیاورد.