روز گذشته کار تیم ملی وزنه‌برداری ایران در مسابقات قهرمانی جهان با حضور فاطمه کشاورز و ریحانه کریمی آغاز شد. حالا از امروز نوبت پولادمردان ایران است که وارد عرصه شوند. امروز حسین سلطانی با رکورد ورودی 358 کیلوگرم در گروه A دسته 81 کیلوگرم و بعد از او مصطفی میرجوادی با رکورد ورودی 387 کیلوگرم در گروه A دسته 89 کیلوگرم به نبرد پولاد سرد می‌روند. 

در دسته 81 کیلوگرم یعنی جایی که سلطانی حضور دارد‌، 9 وزنه‌بردار به رقابت می‌پردازند. این البته غیرالمپیکی است و نماینده وزنه‌برداری ایران شانس رسیدن به سکوی جهانی را دارد. این دومین بار است که سلطانی در آوردگاه جهانی شرکت می‌کند و در نخستین تجربه نتوانسته مدالی به دست بیاورد. او حالا آماده است که یکی از مدال‌های جهان را به کارنامه‌ خود اضافه کند. 

برخلاف سلطانی، مصطفی میرجوادی امروز کار سختی در ریاض دارد. در دسته 89 کیلوگرم 11 وزنه‌بردار حضور دارند. المپیکی بودن این وزن باعث شده که کسب موفقیت برای مدعی‌های این وزن اهمیت خاص و ویژه‌ای پیدا کند. جوادی در این دسته با رقبای ایتالیایی و چینی باید رقابت کند. جوادی که یکی از باتجربه‌های وزنه‌برداری ایران به حساب می‌آید، سومین تجربه‌اش را در قهرمانی جهان پیش رو دارد. او پیش از این دو مدال نقره و یک برنز را از این مسابقات تصاحب کرده است و امروز نیز برای یک مدال دیگر باید وزنه‌ها را مهار کند. در این دسته وزنه‌برداران نامدارانی هستند که برای رسیدن به مدال و سهمیه با تمام توان ظاهر می‌شوند. کسانی مثل داین لین و تیان تائو از چین، کیدومار والنیلا از ونزوئلا و پیزولاتو از ایتالیا که البته سابقه نشان می‌دهد رقبای چینی کار را برای دیگر وزنه‌برداران بیشتر سخت خواهند کرد. داین لین با یک طلا‌، یک نقره و یک برنز و تیان تائو با یک طلا و یک نقره آماده رقابت هستند. با این حال میرجوادی هم باید برای رسیدن به مدال تلاش کند و به خوبی وزنه‌ها را بالای سر ببرد. هرچه باشد، رسیدن به المپیک کار آسانی نیست.

مسابقات دسته 89 کیلوگرم می‌توانست برای ایرانی‌ها کمی جذاب‌تر هم دنبال شود. اگر کیانوش رستمی کمی متفاوت‌تر رفتار می‌کرد و مورد غضب کادر فنی و فدراسیون قرار نمی‌گرفت، امروز یک بار دیگر او را پشت وزنه می‌دیدیم. کیانوش اما در رکوردگیری تیم ملی که بارها حضور در آن از سوی کادر فنی تاکید شده بود غیبت کرد تا درنهایت از تیم اعزامی کنار گذاشته شود. او دو مدال المپیک را در کارنامه خود دارد و رسیدن به سومین مدال آرزوی چند ساله‌اش بود. درنهایت مسیر غلطی که در پیش‌ گرفته بود شانس حضور در المپیک 2024 را از او گرفت تا سومین مدال المپیک برایش یک آرزو باقی بماند. چراکه قهرمانی جهان عربستان یکی از دو میدان مهمی است که وزنه‌برداران برای کسب سهمیه المپیک حتما باید در آن شرکت می‌کردند. 

در ادامه مسابقات،‌ روز چهارشنبه رسول معتمدی در دسته 102 کیلوگرم و محمد زارعی و امیر حقوقی در دسته 96 کیلوگرم برای ایران وزنه خواهند زد.