یک روز پس از صعود استقلال و کامل شدن ترکیب مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی، مراسم قرعه‌کشی این مرحله انجام شد. در یک قرعه هیجان‌انگیز، استقلال و پرسپولیس در مرحله بعدی روبروی هم قرار گرفتند و تراکتورسازی نیز نفت مسجدسلیمان را به عنوان رقیب‌اش در این مرحله شناخت. رویارویی سرخابی‌ها در نیمه‌نهایی حذفی، یک هیجان دیروقت را برای فوتبال ایران به وجود آورده است.

درست در شرایطی که همه آماده پایان رقابت‌های این فصل بودند، حالا این مسابقه تنور هیجان فوتبال ایران را از همیشه داغ‌تر خواهد کرد. یک طرف این جدال، قهرمان لیگ ایستاده که در این فصل نتیجه دربی را به حریف واگذار نکرده و یک طرف دیگر، تیم پرانگیزه فرهاد مجیدی ایستاده که آماده است آخرین موفقیت بزرگ فصل را به نام خودش ثبت کند. این وسط فقط جای تماشاگرانی خالی است که همیشه به این بازی خاص، هویت ویژه‌ای بخشیده‌اند.

به محض پایان مراسم قرعه‌کشی، تنش‌ها بین دو باشگاه به نقطه اوج رسیده‌اند. افشین پیروانی ابراز امیدواری کرده که اتفاق‌های چند هفته اخیر بازی‌های استقلال در این مسابقه تکرار نشود و سعید رمضانی، سرپرست حریف را با اتهام جوسازی هدف قرار داده است. این جدال لفظی در همین مرحله به پایان نمی‌رسد و خیلی زود خودش را در زمین مسابقه هم نشان خواهد داد.

این چهارمین برخورد دو باشگاه در تاریخ جام حذفی بوده است. اولین بار در یک چهارم نهایی جام حذفی سال 67 بازی دو تیم به تساوی رسید و سرانجام پرسپولیس در ضربات پنالتی حریف‌اش را شکست داد. قرمزها فاتح برخورد دوم حذفی نیز بودند که این بار در فینال اتفاق افتاد. سومین مسابقه با برتری قاطع آبی‌ها با هدایت پرویز مظلومی همراه بود و حالا در چهارمین بازی، این اولین بار است که دو باشگاه در «نیمه نهایی» جام حذفی با هم مسابقه می‌دهند. یک نبرد فوق‌العاده هیجان‌انگیز که آخرین تصویر فصل دو باشگاه را می‌سازد.