فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به کم شدن اطرافیان قالیباف در مجلس دوزادهم گفت: عِده و عُده آقای قالیباف برای ریاست مجلس کم شده است. مجموعه آن‌هایی که از شورای ائتلاف در انتخابات مجلس رأی آوردند حدود ۸۰ نفر هستند که این تعداد کفاف رأی آوری را در ریاست مجلس ندارد و نیازمند تعامل است.

به گزارش خبرآنلاین، حمیدرضا ترقی، با اشاره به پیش‌بینی‌ خود درباره ریاست مجلس دوازدهم افزود: به دلیل متعدد بودن فراکسیون‌ها در حال حاضر نمی‌توان پیش‌بینی خاصی داشت، چرا که مدعی برای هیأت رئیسه مجلس زیاد است. با این حال معتقدم که باید هیأت رئیسه متنوعی از جریانات موجود در مجلس داشته باشیم که در اداره و مدیریت مجلس نظر همه جمع‌ها و فراکسیون‌ها را جلب کند.

وی با اشاره به فضاسازی‌های ایجاد شده بر سر ریاست قالیباف در مجلس، گفت: در این مرحله چالش جدی برای آقای قالیباف وجود دارد که مانند مجلس فعلی نمی‌تواند به راحتی نظر اکثریت را برای ریاست مجلس به دست بیاورد، بلکه باید با مذاکره و تعامل با فراکسیون‌های مختلف نظر اکثریت را به دست بیاورد.

عضو حزب موتلفه تاکید کرد:‌ مخالفان آقای قالیباف زیاد بوده و بر مخالفت خود مصر هستند همانطور که موافقان ایشان بر نظر خود محکم هستند. اما اینکه بخواهد نظر اکثریت نسبی را به دست بیاورد نیازمند کار و مذاکره است که ایشان مشغول کار برای نهایی شدن آن هستند. این فعال سیاسی اصولگرا با تایید مذاکره قالیباف با جریانات مختلف گفت: طبیعتا ایشان با همه طیف‌های موجود اعم از شورای وحدت، پایداری‌ها، صبح‌نو و معتدلین اصلاح‌طلب در حال مذاکره هستند.

در عین حال برخی از چهره‌های سیاسی از حمایت‌ها برای رسیدن قالیباف به صندلی ریاست از بیرون مجلس روایت می‌کنند، مانند غلامرضا نوری‌قزلجه، نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس که در این باره تاکید کرد: این احتمال وجود دارد که ریاست قالیباف از بیرون مجلس شارژ شود و من این را رد نمی‌کنم اما در مورد اینکه بگوییم شانس کدام کاندیدا برای کسب کرسی ریاست مجلس بیشتر است، نکته این است که هنوز در جمع منتخبین این موضوع را باز نکردیم و صحبت نکردیم.